NÄIN PÄÄSET ALKUUN

Ja muita vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

MITEN VOIN ALOITTAA PILATEKSEN?

  • Jos et ole harjoitellut klassista pilatesta aiemmin, pääset tunneille starttikurssin, yksityistuntien tai duotuntien kautta. Voit kysyä lisää Katilta: kati.kuha@aitopilates.fi.

  • Starttikurssin, duo- tai yksityistuntien jälkeen voit siirtyä harjoittelemaan kalenteritunneille. Harjoittelun edetessä totuttelemme itsenäisempään työskentelyyn mm. oppimalla liikkeiden järjestyksen ja toistomäärät. Tavoitteena on päästä harjoittelemaan henkilökohtaista ohjelmaa, johon lisäämme liikkeitä kehon vahvistuessa tai tarpeen mukaan. Ohjaaja on auttamassa, ohjeistamassa ja antamassa uusia liikkeitä, jolloin saat harjoituskerrasta mahdollisimman paljon irti oman kehon tarpeet huomioiden. 
     

  • Jos klassinen pilates on sinulle tuttua, voit varata paikkasi haluamaltasi tunnilta varausjärjestelmän kautta. Voit myös kysyä ohjaajaltasi suosituksia siitä, mikä tunti sopisi sinulle.

SUOSITTELEMME, ETTÄ

  • keskeytät liikunnan, jos tunnet heikotusta, rytmihäiriöitä, rintakipua tai hengenahdistusta liikunnan aikana. Jos niin käy, on hyvä jatkoa varten kysyä lääkärin suosituksia ja varmistaa lupa liikuntaharrastukselle.
     

  • jos sinulla on lääkitystä, keskustele liikunnasta ja lääkkeistä lääkärisi kanssa.
     

  • et aloittaisi pilatesharrastusta, kun olet raskaana. Synnytyksen jälkeen voit palata liikuntaharrastuksen pariin, kun lääkäri on antanut luvan liikunnalle.
     

  • jos sinulla on verenkierto- tai hengityselimistön sairaus, diabetes tai jokin muu aktiivisessa vaiheessa oleva pitkäaikaissairaus tai terveysongelma (esim. rankaperäinen ongelma), keskustele lääkärin kanssa ennen liikuntaharrastuksen aloittamista.

SYÖ, JUO JA HUOLEHDI LEVOSTA

  • Riittävä lepo ja terveellinen ruokavalio ovat yhtä tärkeitä kuin liikunta. On hyvä pitää vähintään yksi lepopäivä viikossa ja rytmittää harjoitteluun kevyen kuormituksen viikkoja.
     

  • Liikunnan jälkeen kannattaa huolehtia levosta, syödä monipuolisesti ja juoda riittävästi vettä. 

HARJOITTELU STUDIOLLA

  • Varustaudu juomapullolla, kevyillä ja joustavilla liikuntavaatteilla sekä hygieniasyistä sukilla.
     

  • Pilatesharjoittelu tapahtuu pienvälineillä ja laitteilla. Palautathan laitteet alkuasetuksiin ja välineet paikalleen tunnin päätteeksi.

p. 040 7009 929

Pekankatu 3, 96200 Rovaniemi

©2018 by Aitopilates Rovaniemi. Proudly created with Wix.com